Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza rozmístění sběrných míst a kontejnerů pro komunální odpady
Silný, Marek ; Pluskal, Jaroslav (oponent) ; Nevrlý, Vlastimír (vedoucí práce)
V odpadovém hospodářstvím je klíčové vhodně navrhnout sběrnou síť. Tato práce měla za úkol identifikovat hlavní faktory, které ovlivňují motivaci občanů ke třídění odpadu a na jejich základech vytvořit optimalizovanou sběrnou síť pro využitelné složky komunálního odpadu. Byla provedena podrobná rešerše, která popsala platnou legislativu v ČR v oblasti odpadového hospodářství, objasnila systém třídění a sběru odpadu a na základě předchozích studií nalezla faktory, které by mohly ovlivňovat motivaci ke třídění. Na základě této rešerše pak byl sestaven dotazník, který těmto faktorům přiřadil jejich důležitost a následně byly navrženy dvě sítě, které využívali rozdílných metod měření vzdálenosti. Práce zjistila, že dostatečná kapacita sběrného místa je důležitějším aspektem než docházková vzdálenost k tomuto místu. Pro návrh sběrné sítě není vhodné uvažovat jako vzdálenost mezi sběrnými body vzdálenost vzdušnou, ale spíše vzdálenost po infrastruktuře.
Optimalizace poloh železničních zastávek v úseku Znojmo-Okříšky
Kubina, Jiří ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Optimalizace poloh železničních zastávek v úseku Znojmo-Okříšky“ se zabývá posouzením stávajícího stavu umístění železničních zastávek a železničních stanic ve zmíněném traťovém úseku z hlediska docházkové vzdálenosti k zastavěnému území obcí. Jsou-li docházkové vzdálenosti neuspokojující, nabízí práce řešení v podobě přeložení železniční zastávky do vhodnější polohy nebo vybudování nové zastávky podle platných zákonů a norem. Dále práce navrhuje přístupové komunikace k přeloženým nebo nově zbudovaným zastávkám. Práce předkládá konstrukční řešení nově budovaných zastávek. Práce se rovněž zabývá stávajícím obsloužením obcí linkovou autobusovou dopravou a zohledňuje ho při rozhodování. V práci jsou uvažovány pouze drobné úpravy geometrické polohy koleje.
Matematické modely v oblasti strategického rozhodování
Khýr, Lukáš ; Popela, Pavel (oponent) ; Pavlas, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na tvorbu matematického modelu sloužícího k navrhování rozmístění sběrných míst pro různé frakce komunálního odpadu s přihlédnutím na docházkovou vzdálenost, ekonomickou náročnost a využití alokovaných kapacit. Součástí práce je taktéž vytvořený skript pro generování vstupní datové sady pro aplikovaný model ze základních vstupních údajů, kterými jsou adresní body s populací a GSP souřadnicemi. Model byl implementován v programu GAMS a skript byl napsán formou VBA v programu Microsoft Excel. Model byl využit v případové studii konkrétního města. Dále jsou v této práci analyzovány výsledky jednokriteriálních i vícekriteriálních přístupů.
Zvýšení traťové rychlosti v úseku trati Přelouč - Heřmanův Městec
Prikner, David ; Javořík,, Tomáš (oponent) ; Dušek, Erik (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zvýšením traťové rychlosti v úseku trati Přelouč - Heřmanův Městec. Práce obsahuje analýzu geometrických parametrů koleje a zahrnuje několik variant pro zvýšení traťové rychlosti pomocí optimalizace geometrických parametrů koleje. Dále jsou jednotlivé varianty porovnávány. Současně jsou prověřovány alternativní způsoby zkrácení jízdních dob a zvýšení atraktivity úseku.
Analýza rozmístění sběrných míst a kontejnerů pro komunální odpady
Silný, Marek ; Pluskal, Jaroslav (oponent) ; Nevrlý, Vlastimír (vedoucí práce)
V odpadovém hospodářstvím je klíčové vhodně navrhnout sběrnou síť. Tato práce měla za úkol identifikovat hlavní faktory, které ovlivňují motivaci občanů ke třídění odpadu a na jejich základech vytvořit optimalizovanou sběrnou síť pro využitelné složky komunálního odpadu. Byla provedena podrobná rešerše, která popsala platnou legislativu v ČR v oblasti odpadového hospodářství, objasnila systém třídění a sběru odpadu a na základě předchozích studií nalezla faktory, které by mohly ovlivňovat motivaci ke třídění. Na základě této rešerše pak byl sestaven dotazník, který těmto faktorům přiřadil jejich důležitost a následně byly navrženy dvě sítě, které využívali rozdílných metod měření vzdálenosti. Práce zjistila, že dostatečná kapacita sběrného místa je důležitějším aspektem než docházková vzdálenost k tomuto místu. Pro návrh sběrné sítě není vhodné uvažovat jako vzdálenost mezi sběrnými body vzdálenost vzdušnou, ale spíše vzdálenost po infrastruktuře.
Matematické modely v oblasti strategického rozhodování
Khýr, Lukáš ; Popela, Pavel (oponent) ; Pavlas, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na tvorbu matematického modelu sloužícího k navrhování rozmístění sběrných míst pro různé frakce komunálního odpadu s přihlédnutím na docházkovou vzdálenost, ekonomickou náročnost a využití alokovaných kapacit. Součástí práce je taktéž vytvořený skript pro generování vstupní datové sady pro aplikovaný model ze základních vstupních údajů, kterými jsou adresní body s populací a GSP souřadnicemi. Model byl implementován v programu GAMS a skript byl napsán formou VBA v programu Microsoft Excel. Model byl využit v případové studii konkrétního města. Dále jsou v této práci analyzovány výsledky jednokriteriálních i vícekriteriálních přístupů.
Optimalizace poloh železničních zastávek v úseku Znojmo-Okříšky
Kubina, Jiří ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Optimalizace poloh železničních zastávek v úseku Znojmo-Okříšky“ se zabývá posouzením stávajícího stavu umístění železničních zastávek a železničních stanic ve zmíněném traťovém úseku z hlediska docházkové vzdálenosti k zastavěnému území obcí. Jsou-li docházkové vzdálenosti neuspokojující, nabízí práce řešení v podobě přeložení železniční zastávky do vhodnější polohy nebo vybudování nové zastávky podle platných zákonů a norem. Dále práce navrhuje přístupové komunikace k přeloženým nebo nově zbudovaným zastávkám. Práce předkládá konstrukční řešení nově budovaných zastávek. Práce se rovněž zabývá stávajícím obsloužením obcí linkovou autobusovou dopravou a zohledňuje ho při rozhodování. V práci jsou uvažovány pouze drobné úpravy geometrické polohy koleje.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.